LELAKI PERLU CAKNA KANSER PROSTAT | Adam Series Axtension

by - December 27, 2020

Hola handsome!

Anda pernah mengalami atau terbaca mengenai kanser prostat? Isu ini tidak asing lagi di negara kita jadi mari kenali penyakit radang ini untuk diri sendiri. Vainz akan terangkan serba sedikit mengenai kanser prostat ini dan akan mengesyorkan satu produk yang bagus untuk atasi masalah ini.

Bagi yang belum tahu, prostat adalah satu kelenjar yang menjadi sebahagian kepada sistem reproduktif lelaki. Kelenjar ini terdiri daripada dua lobar (lobes) yang diselaputi oleh satu lapisan tisu luar . Ia terletak di hadapan rektum dan di bawah pundi kencing yang menyimpan urin. Prostat juga mengelilingi uretra, satu saluran di mana urin dialirkan keluar daripada badan. Adalah menjadi kebiasaan untuk kelenjar prostat membengkak bila seseorang lelaki meningkat umur. Keadaan ini dikenali sebagai pembengkakan prostat yang bukan kanser.

PUNCA PEMBENGKAKAN PROSTAT TERJADI

Sebab berlaku pembengkakan prostat tidak difahami sepenuhnya tetapi ia biasanya berlaku kepada lelaki yang telah berumur. Disebabkan hal ini  tidak terjadi kepada lelaki yang dibuang testis sebelum baligh, sesetengah orang berpendapat faktor-faktor berkaitan dengan penuaan dan testis yang mendorong perkembangan pembengkakan prostat.

Sepanjang hidup, lelaki menghasilkan hormon testosteron. Adalah dipercayai hormon dihydrotes-tosterone (DHT), satu bahan yang berasal daripada testosteron di dalam kelenjar prostat yang menyebabkan ia membengkak. Dengan peningkatan umur, lelaki terus mengeluar dan mengumpul paras DHT yang tinggi dalam prostat. Pengumpulan DHT ini menggalakkan pertumbuhan sel prostat dan menyebabkan pembengkakan prostat.

TANDA DAN SIMPTOM

Simptom-simptom pembengkakan prostat berpunca daripada penyumbatan saluran kencing dan kehilangan fungsi pundi kencing secara beransur. Ini akhirnya menyebabkan pundi kencing tidak dapat dikosongkan sepenuhnya. Antara tanda bagi masalah ini adalah:

·        Aliran yang tidak lancar, tersekat-sekat dan perlahan

·        Tidak tertahan hendak kencing dan meleleh atau menitis

·        Kencing kerap terutama waktu malam


KOMPLIKASI

Pembengkakan prostat yang teruk boleh menyebabkan masalah yang serius seperti:

·        Ada pembengkakan prostat mungkin tidak mempunyai simptom sehingga dia mendapat retensi urin akut. Retensi urin akut adalah keadaan di mana urin langsung tidak boleh mengalir keluar, mungkin dicetuskan oleh pengambilan ubat selsema atau alergi.

·        Retensi urin dan tekanan pada pundi kencing boleh menyebabkan jangkitan saluran kencing, kerosakan pundi kencing atau buah pinggang, batu karang dan inkontinen.

·        Jika pundi kencing sudah rosak, rawatan pembengkakan prostat mungkin tidak berkesan.

Oleh sebab yang demikian, sekumpulan insan yang mempunyai impian setinggi gunung telah menubuhkan sebuah syarikat yang diberi nama VARF Healthcare Sdn Bhd bagi menyelesaikan masalah keradangan yang sering dihadapi oleh banyak orang terutama golongan lelaki.

 

Walaupun kita dipisahkan oleh dua jantina dalam diri manusia, semua manusia mempunyai masalah mereka tersendiri untuk dijaga. Oleh itu, keluarlah produk dari dua siri berbeza untuk menyelesaikan masalah berlainan dari jantina berbeza:

è ADAM Series

è EVE Series

CERITA VARF HEALTHCARE SDN BHD

Adam dan Hawa, adalah lelaki dan wanita pertama, sepasang manusia dan ibu bapa bagi manusia atas muka bumi. Adam adalah lelaki manakala Hawa (Eve) adalah wanita.

VARF Healthcare Sdn Bhd mencipta produk dengan bahan-bahan dari sumber semula jadi dan sumber alternatif yang kurang merbahaya kepada kesihatan. Dengan bahan semulajadi berkhasiat tinggi, kemudian digabungkan teknologi canggih, hasil penyelidikan seterusnya berkembang menjadi produk yang memenuhi keperluan lelaki dan wanita. Melalui produk pemakanan dan kecantikan yang terbukti secara saintifik bagi membantu orang ramai untuk hidup lebih cergas, sihat dan sentiasa proaktif.

ADAM Series Axtension diformulasikan secara saintifik dengan bahan utama ekstrak anggur, serta sumber alam lain dalam ramuan tradisional, seperti Serbuk Jus Anggur, Ekstrak Apple, Serbuk Saffron, Ekstrak Maca dan Ekstrak Guarana, yang telah terbukti berkesan dan sesuai untuk dimakan oleh kebanyakan lelaki. Berdasarkan kajian saintifik, produk ini dihasilkan dengan menggunakan teknologi terkini untuk mencapai tahap optimum kebolehpercayaan, keberkesanan dan dirumuskan di Perancis. Wah hebat bukan.

ADAM Series Axtension boleh membantu meningkatkan kesihatan lelaki, terutamanya kesihatan seksual. Sangat penting bagi lelaki memimpingaya hidup seksual yang sihat, tetapi ini sering dilanda masalah kerana kurang keingin seks, terutama hal prestasi dan kemampuan untuk memuaskan pasangan. Pengambilan ADAM Series Axtension secara berkala boleh membantu melindungi kesihatan prostat lelaki, seperti mencegah disfungsi ereksi, ejakulasi pramatang dan barah prostat. Bahan premium dan berkualiti tinggi digunakan dalam pembuatan produk ini memastikan keberkesanannya dalam masa 30 hari hari penggunaan. Ha, tak cuba tak tahu kan.

  


BAHAN ASAS DALAM MENGHASILKAN PRODUK INI:

Ekstrak Anggur

Proanthocyanidin (OPC) terkandung dalam ekstrak biji anggur adalah super antioksidan. Kesan antioksida 50 kali lebih banyak daripada Vitamin E dan 20 kali lebih tinggi daripada Vitamin C. Ia dapat menangkap radikal bebas dan menghilangkan atau mengurangkan radikal bebas yang membawa kepada kerosakan oksidatif. Ekstrak anggur dapat mengatur rembesan insulin, sehingga dapat mengawal kadar gula dalam darah dan meningkatkan peredaran darah.

Ekstrak Akar Maca

Tumbuhan pelik tumbuh di Andes Amerika Selatan, Maca. Maca adalah tanaman dataran tinggi sekitar Andes Peru dari Amerika Selatan, 4000 meter dari aras laut. Mengandungi macaamide dan macaene yang unik, ia mempunyai kesan yang signifikan terhadap keseimbangan badan. Oleh kerana buahnya kaya dengan nutrien, ia kemudian dikenal sebagai ginseng Peru atau Peru Viagra. Nenek moyang Inca kuno menemui maca ketika mereka dahaga dan tidak tertenaga. Mereka mengisi dan menghilangkan dahaga mereka dengannya. Tanpa disangka, mereka tidak hanya akan kuat secara fizikal setelah makan, tetapi juga kemampuannya bertambah baik, dan kemudian menjadi terkenal di dunia.


Serbuk Saffron

Saffron adalah ubat Cina paling berharga pada zaman kuno. Mempunyai fungsi menghilangkan stasis darah, meningkatkan peredaran darah, dan membersihkan dalaman badan. Kajian moden menunjukkan bahawa safron mempunyai kesan menurunkan darah lipid dan kolesterol serum, sehingga dapat digunakan untuk mencegah aterosklerosis, dan juga dapat digunakan sebagai antioksidan dan Penstabil vitamin A dan D.

Ekstrak Guarana

 Buah guarana berasal dari hutan hujan tropika Lembangan Amazon di Brazil. Salah satu tanaman perubatan yang terkenal di hutan hujan Brazil dan telah tercatat dalam sejarah. Orang asli memanggil sebagai "mata misteri". Nilai nutrisi sangat tinggi, kaya dengan asid amino, alkaloid, pelbagai mineral, tanin, pelbagai vitamin dan karbohidrat, dan lain-lain. Turut dikenali sebagai "minuman nasional" Brazil. Minuman "GUARANA" ditetapkan sebagai minuman khas untuk orang Brazil bagi pasukan bola sepak di Piala Dunia 2006 di Jerman. Pengambilan jangka panjang dapat menyegarkan otak, mengimbangkan yin, mengawal selera makan, melegakan sakit perut, memulihkan kekuatan fizikal, menambah tenaga, dan menguatkan badan.


KEBAIKAN MENGAMALKAN ADAM SERIES AXTENSION


Pertama : Meningkatkan Peredaran Darah

Melalui peningkatan peredaran darah, ADAM Series Axtension dapat membantu meningkatkan fungsi ereksi jika memungkinkan aliran darah yang lebih besar ke zakar. Aliran darah penting semasa rangsangan kerana mempengaruhi fungsi arteri dan urat yang membawa kepada ereksi yang betul.

 

Kedua : Mengatur Tahap Testosteron

Testosteron dianggap sebagai 'hormon lelaki' yang dihasilkan oleh testis. Bertanggungjawab membantuciri sekunder seks lelaki seperti pertumbuhan rambut dan suara garau. Selain itu, testosteronmenyumbang kepada libido yang sihat, membina jisim otot serta mengekalkan tahap tenaga. Untuk mengimbangkan tahap testosteron pada lelaki, ADAM Series Axtension boleh menolong meningkatan prestasi seksual, terutama dari segi stamina dan daya tahan seksual.

 

Ketiga : Mengurangkan Tekanan

Stress boleh menyebabkan kualiti sperma dan air mani merosot, ADAM Series Axtension membantu mengurangkan kesan tekanan dan adrenal keletihan dengan meningkatkan kualiti sperma dan air mani dari segi isipadu, kepekatan dan pergerakan. Oleh itu, memberi mempunyai peluang lebih tinggi untuk mengandung anak.


Keberkesanan

ADAM Series Axtension boleh membantu mengurangkan saiz prostat yang membesar. Selain melegakan masalah kencing tersumbat dalam saluran air kencing. Selain itu, produk ini mengandungi antioksidan yang membantu memerangi pertumbuhan barah serta menjadi makanan prostat semula jadi. Sumber Vitamin C dalam ADAM Seri Axtension ini salah satu makanan terbaik bagi kesihatan prostat, terutama dalam mengurangkan kencing dan mencegah bengkak. Malah ramuan terdapat dalam produk ini bertindak sebagai penghambat semula jadi prostat yang membesar.

 

PERHATIAN!!!

Produk ni adalah bentuk suplemen kesihatan berunsurkan bahan semulajadi, tanpa kesan sampingan secara mendadak. Namun produk ini tidak sesuai bagi mereka dengan gejala penyakit jantung seperti degupan jantung tidak teratur, tekanan darah tinggi atau sesiapa dengan sejarah perubatan atas sakit hati, stroke dan / atau penyakit berkaitan.


Bahan-Bahan Dalam Adam Series Axtension
Serbuk jus anggur
Ekstrak anggur
Ekstrak epal
Serbuk saffron
Ekstrak maca
Ekstrak guarana

Cara Pengambilan
Ambil terus 1 paket setiap 2 hari sebelum tidur 

Cara Simpan
Simpan di tempat sejuk & kering
Jangan dedah kepada cahaya matahari secara terus
Jauhkan dari kanak-kanak

Harga Istimewa Pakej Bundle
3G X 15 Sachet setiap kotak X 1 Kotak (Set 1 Bulan) - RM328.00
3G X 15 Sachet setiap kotak X 3 Kotak (Set 3 Bulan) - RM838.00
3G X 15 Sachet setiap kotak X 5 Kotak (Set 5 Bulan) - RM1230.00

Bagi lelaki yang ingin kekal bertenaga, kuat & cergas di atas ranjang mahu pun dalam melakukan aktiviti harian, vainz syorkan Adam Series Axtension sebagai makanan tambahan anda. Barulah padu!

➰ ➰ ➰ ➰ ➰ ➰ ➰ ➰ ➰ ➰

 

Varf Healthcare Sdn Bhd

104b, Jalan Sutera Tanjung 8/3, Taman Sutera Utama, 81300 Skudai, Johor
Phone: +607-5542685
Email: varfshop@gmail.com

Official Website: https://varfshop.com/
Facebook Page: https://www.facebook.com/VARF-Healthcare-Sdn-Bhd-601433347183435
Instagram: https://www.instagram.com/varf.healthcare/

You May Also Like

20 comments

  1. Good to know dia pakai hanya bahan semulajadi yang terpilih. Lebih yakin gunakan produk daripada bahan semulajadi sebenarnya. Kadang-kadang penyakit datang tanpa kita jangka kan. Ada baiknya kita mencegah sebelum semuanya terlambat.

    ReplyDelete
  2. Yeah,......this a good supplement for man. Semua kaum Adam patut amalkan. I like the packaging btw.

    ReplyDelete
  3. Bolehlah nanti share pada adik-beradik. Health supplement ni better ambil awal-awal sebelum berpenyakit

    ReplyDelete
  4. Ikutkan bahan dan keterangan pasal fungsi produk ni sangat2lah bagus. Tapi mereka yang nak consume kena betul2 faham baru produknni berkesan. Akak pun rasa nak minta suami cuba tapi apapun kena tanya dia dulu samada dia memerlukan atau pun tidak.

    ReplyDelete
  5. cantik sangat packaging tu nampak maskulin. ingredients pun banyak khasiat

    ReplyDelete
  6. Bilamana ianya menggunakan ektsrak bahan semulajadi, kita jadi makin yakin untuk menggunakannya kan. Cuma kena berterusan kan

    ReplyDelete
  7. Kita selalu dengar sekarang ni orang bebicara tentang kanser prostat ni kita pun risau juga sebab faktor usia tu yang kena ambil ADAM ni hehehehe nak cuba juga lah mana tahu lagi jantan wakakakk..

    ReplyDelete
  8. Penting utk amik tahu dan jaga kesihatan. Selalunya perempuan kini ada suolemen untuk lelaki juga

    ReplyDelete
  9. Nell pun consume ni skrg, prevention is better than cure kan... Good information for guys out there.. :)

    ReplyDelete
  10. This is truly a good supplement for men who want to remain healthy and active. Thanks for sharing this great product.

    ReplyDelete
  11. Terima kasih atas perkongsian tentang kanser prostat. Tak pernah tau secara detail tentang penyakit ni.

    ReplyDelete
  12. thanks untuk info, kena cakna dan sentiasa jaga kesihatan.

    ReplyDelete
  13. This is safe for men's health and i saw many of my friends also buying it.

    ReplyDelete
  14. Siapa kata lelaki tak perlukan supplement ? Faktor umur ni kadang kita takleh nak jangka jugak kan. So memang kena sentiasa beringat dan invest demi kesihatan diri.

    ReplyDelete
  15. Natural ingredients selamat dimakan. BPH memang biasa antara lelaki. Kesihatan Prostate kena jaga untuk kesihatan orang lelaki.

    ReplyDelete
  16. wow this seems like such a great product. can't wait to tell my guy friends about this!

    ReplyDelete
  17. Thank you atas perkongsian tentang kanser prostate ni. Tahu juga serba sedikit. Produk dia pakai pun bagus hanya pakai bahan semulajadi je. Good!

    ReplyDelete
  18. Kena ambil tahu juga kan jenis jenis penyakit ni. Suka tengok packaging produk cantik

    ReplyDelete
  19. Produk ADAM Series Axtension memang elok org lelaki amalkan utk kesihatan dalaman dan luaran, jgn amik mudah

    ReplyDelete
  20. terima kasih sebab berkongsi tentang ini..sy sedang mencari supplement untuk dihadiahkan kepada suami saya.

    ReplyDelete